Saturday 14 June 2008

Poseta muzeju nauke i industrije u Manchesteru




Pre nekih dve-tri nedelje otisao sam u posetu muzeju nauke i industrije u Mancesteru [ Museum of Science and Industry - MOSI :) ]. Ovako spolja gledano mi je delovao onako kao da se moze posetiti za jedan dan, medjutim kada sam usao shvatio sam da je situacija potpuno drugacija. Nisam ga uspeo obici ni posle dva dana.
No da krenemo sa opisom.
Istureni deo muzeja: muzej vazduha i svemira. Jedna velika prostorija ispunjena razlicitim avionima. Avionima se moze prici, a u poneki se moze i zaviriti. Pored aviona tu se nalazi i planetarijum kao i pokretni bioskop. Posto obozavam bioskope moram sam da udjem u taj pokretni. To je u stvari jedna kabina koja moze da primi oko 10-tak ljudi. Na ekranu se prikazuje automobilska trka (ustvari kompjuterska animacija trke) u kojoj i mi ucestvujemo. Kako se automobil sudara, ubrzava ili koci tako se i kabina u skladu sa tim akcijama pokrece. Sama seansa je trajala oko 10-tak minuta i za to vreme smo bili poprilicno iscimani. Sve u svemu jako lepo i interesatno.
Ono sto se takodje nalazi u ovom delu muzeja je i planetariju. Ono sto je tuzno ali istinito jeste da ja nikada nisam bio u planetariju na Novosadskoj tvrdjavi ali sam eto zato bas hteo da odem u ovaj planetarijum. Jako lepo iskustvo, predavanje traje oko 30 minuta i za to vreme su nas dvojica predavaca upoznavali sa zvezdanim nebom Mancestera.
Drugi deo muzeja - koji bi mogli da nazovemo muzejom nauke - ima prikaze svih velikih naucnih dostignuca i opisa poznatih ljudi iz Mancestera. Takodje ono sto je preterano - ima i prikaz filmova u tri dimenzije- ili se samo stekne utisak da je u tri dimenzije u svakom slucaju vrlo uverljivo.
Treci deo muzeja- je deo vezan za industriju. Tu sam uspeo samo da obidjem samo jedan deo koji je posvecen za tekstil (i to ne kompletno). Ono sto mi se jako dopada kod engleskih muzeja je to sto imaju te neke akcije koje teraju ljude da budu malo ukljuceni u materiju koja im se prikazuje- tako da je u ovom delu muzeja bila prezentacija kako se nekada pravio pamucni konac od branja pamuka pa do krajnjeg proizvoda tj. konca. Pocinje se sa pamukom koji se bere, kako izgleda kako je izgledalo skupljanje pamuka, pa se prolazi kroz deo za transport - presovanje pamuka [tako se dobro ispresuje da se na kraju pamuk pretvori u jedan blok 1x1x1 metar koji je cvrs kao cigla i popricno tezak], pa kroz seriju masina koji su ga obradjivali i na kraju do samog konca. Tu je opisano oko 10 tak masina i postupaka. Vrlo interesatno...
Ostatak muzeja nisam stigao da vidim a ovo je otprilike 25% od celog muzeja. :) Ostatak neki drugi put...

No comments: